środa, 19 listopada 2014

Sałatka z buraczków i czosnku do słoja


Kiedyś nie przepadałam za buraczkami, ale jak powiedział mój tata: „z wiekiem smaki się zmieniają i to czego się nie lubiło nagle zaczyna smakować”. U mnie właśnie tak jest w przypadku buraczków, teraz nie mogę się ich najeść. Przepis na sałatkę dostałam od cioci męża, ale tak się on rozpowszechnił, że sałatkę robi już połowa naszej miejscowości, a ja wypuszczam ją w świat :) Ja sama dzień po zrobieniu tak kosztowałam tą sałatkę, że na degustację poszedł słój i stwierdziłam, że trzeba dokupić buraczków i jeszcze zrobić co najmniej jedną porcję :)





Składniki:
5 kg buraków
1 szklanka cukru
¾ szklanki octu spirytusowego 10%
2 łyżki soli
½ łyżeczki pieprzu mielonego
10 ziarenek ziela angielskiego
5 liści laurowych
2 ząbki czosnku

Buraczki myjemy, wkładamy do dużego garnka, zalewamy gorącą wodą i gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem około 20 minut, od momentu zagotowania wody. Po tym czasie wyjmujemy buraczki z garnka i pozostawiamy by przestygły. Zimne buraki obieramy ze skórki i trzemy na grubych oczkach tarki.

Do potartych buraczków dodajemy cukier, ocet, sól, pieprz, ziele angielskie, liście laurowe i przeciśnięty czosnek. Wszystkie składniki dobrze razem mieszamy, przykrywamy i odstawiamy na 24 godziny w zimne miejsce.

Po tym czasie wyjmujemy liście laurowe, a buraczki przekładamy do słojów, szczelnie zakręcamy i pasteryzujemy około 7 minut (słoje układamy na ściereczce w dużym garnku, zalewamy ciepłą wodą do połowy ich wysokości i przykrywamy pokrywą), od chwili gdy woda się zagotuje. 

Po pasteryzacji słoje pozostawiamy, na około godzinę w garnku, po czym wyjmujemy i pozostawiamy do ostygnięcia.

Po otworzeniu słoje z buraczkami przechowujemy w lodówce.



R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Przetwory na widelcu

Smaczna Jesień

6 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam buraki więc to przepis idealny dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na buraczki na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem wielką fanką buraczków pod każdą postacią., Przepis rewelka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł, czosnku do buraczków jeszcze nie dodawałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja ulubiona forma buraczków, pyszota :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Buraczki z czosnkiem smakują jednak inaczej niż normalne :) tak mi zasmakowały, że jednak muszę to powtórzyć :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly