poniedziałek, 10 grudnia 2012

Gwiezdny tort błękitna laguna, w trzech kolorach niebieskich, z galaretką i ptasim mleczkiem, na każdą okazję :)


Gwiezdny tort błękitna laguna, to jedna z rzeczy, która przyśniła mi ostatnimi czasy. Tak to już mam, że nie mogę myśleć przestać o jedzeniu, nawet gdy śpie :)
Zazwyczaj gdy robię ciasta z ptasim mleczkiem, to dodaje do nich owoce, tym razem było inaczej… można powiedzieć bardziej oszczędnie :) W każdym razie wszystko wyszło w moim ulubionym kolorze, czyli niebieskim i to w odcieniu, który najbardziej lubię :)
Ten rodzaj tortu nadaje się zarówno na urodziny, jak i na święta :) Oczywiście jego kolory, smak i wzory mogą być dowolne :)





Ciasto:
2 białka z dużych jaj
½ szklanki cukru
¾ szklanki mąki
+ niebieski barwnik spożywczy, ilość wg tego, jaki odcień chcemy uzyskać

Białka ubijamy na sztywną pianę, następnie dodajemy do nich cukier i miksujemy, do chwili, gdy się rozpuści, czyli około 5 minut. Na koniec dodajemy stopniowo mąkę i mieszamy łyżką lub szpatułką. Gdy ciasto będzie dobrze rozmieszane, dodajemy po trochu niebieski barwnik spożywczy i mieszamy. Gdy uzyskamy odcień ciasta, jaki chcemy, przekładamy je na tortownice rozmiar 24cm, z spodem wyłożonym pergaminem. Ciasto pieczemy w temperaturze 170°C około 15 minut. Upieczone ciasto wyjmujemy z piekarnika i studzimy.
Gdy jest zimne, wyjmujemy je z tortownicy, przy czym najpierw objeżdżamy boki ciasta nożem (by się nie połamało), a następnie otwieramy tortownicę, odrywamy ciasto z papieru i wkładamy go z powrotem na spód tortownicy, którą zamykamy.

Ptasie mleczko:
400ml śmietany kremówki (30%)
1 niebieska galaretka
1 łyżeczka żelatyny
+ niebieski barwnik

Galaretkę i żelatynę rozpuszczamy w połowie wody tzn. ok. 225ml. Pozostawiamy do wystygnięcia. Gdy galaretka jest zimna możemy przystąpić do ubijania śmietany kremówki. Najlepiej ubijać śmietanę mikserem, w wysokim naczyniu, o pojemności większej niż litr. Kremówkę ubijamy, do czasu, gdy jest lekko sztywna, następnie wlewamy do niej małym strumieniem wystudzoną galaretkę i ubijamy na wolnych obrotach, do chwili, gdy masa połączy się w całość. Gotową masę przekładamy do tortownicy i wygładzamy, przy czym pozostawiamy około 1/5 masy w pojemniku, na gwiazdę. Do pozostawionej masy wlewamy kilka kropli barwnika, by gwiazda była widoczniejsza, po czym przekładamy ją do szprycy lub woreczka i rysujemy gwiazdę. Moja gwiazda miała 3 warstwy, bo chciałam ją trochę uwypuklić :) Następnie ciasto pozostawiamy na około pół godziny w zimnym pomieszczeniu, by ptasie mleczko dobrze się zsiadło.

Na wierzch ciasta:
1 niebieska galaretka
1 łyżeczka żelatyny

Galaretkę i żelatynę rozpuszczamy w pół litra wody i pozostawiamy do ostygnięcia. Zimną lekko twardawą galaretkę mieszamy, po czym wylewamy delikatnie łyżką do środka gwiazdy. Resztę galaretki podgrzewamy na piecu, tak by się rozpuściła. Gdy jest płynna i zimna, wylewamy ja powoli łyżką na brzegi ciasta. Ciasto pozostawiamy do wystygnięcia i gotowe :)

Akcja „Tęcza smaków”- kolor niebieski :)




R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 komentarzy:

  1. WOW!!! Niesamowicie wygląda ten tort!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda. Taki "Wielki błękit".

    OdpowiedzUsuń
  3. cieszę się bardzo, że Wam się podoba :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Olinko z radościa i uznaniem dodaję do Akcji - ja również robiłam w zeszłym roku torcik błękitna laguna ;) na akcję - mój był podobny ale z falami :P u mnie na blogu mozesz znaleźć efekt ;)
    http://waniliowysmoczek.blogspot.com/2011/11/niebieskie-ptasie-mleczko-czyli-bekit.html

    pozdrawiam ciepło - bardzo mi miło że w tym roku niebieski kolor ma taka konkurencję !! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panti dziękuję za sympatyczny wpis, widać obie uwielbniamy niebieski kolor :)))

      Usuń
    2. Olinko miło mi poinformować, że Torcik zgarnął główną nagrode ! Zdaje się, że w przypływie przedświatecznych i noworocznych zabiegań umknęło ci ogłoszenie wyników ! zapraszam do poczytania podsumowania, zaś Ciebie proszę o kontakt w sprawie odbioru nagrody :)

      http://waniliowysmoczek.blogspot.com/2012/12/czas-na-teczowa-gwiazdke-z-nieba-wyniki.html#comment-form

      Usuń
  5. Jupi! Dziękuję bardzo Panti :) Pozdrawiam Ciebie i Twoje przesympatyczne jury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olinko gdzies mi się zapodział mail z Twoimi danymi :( pojecia nie mam jak to sie stało ! proszę podeślij mi jeszcze raz na zzapachemwaniliiwewlosach@gmail.com

      Usuń
  6. Torcik wędruje do schowka, prześliczny :)
    Pozdrawiam Kuanan

    OdpowiedzUsuń
  7. Torcik wędruje do schowka, prześliczny :)
    Pozdrawiam Kuanan

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż ślinka cieknie :3 Cudowny. Od razu biorę się za wypieki! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od razu kupuję barwnik spożywczy i robię :D , wygląda cudownie :B.
    Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Bajkowy...

    Młoda mama gotuje...
    bymagda.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Z przepisem na ciasto chyba jest coś nie tak. Ciasta wychodzi mikroskopijna ilość, jest gęste i ciężko je rozsmarować, a z tej ilości nijak wychodzi tortownica 24 cm, na 22 cm jest go nawet za mało. Ja jestem rozczarowana. Szukam innego przepisu :-(

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly