czwartek, 8 marca 2012

Zebra tradycyjna


Ciasto przez wszystkich chyba znane, a przynajmniej z nazwy :) hmm  nie wiem skąd mam przepis, ale piekłam według niego już kilka razy i to w różnych blaszkach, zarówno podłużnych babkowych, jak i okrągłych. Zawsze wychodziła pyszna :) Zaletą zebry i tego typu innych ciast jest to, że można je dość długo przechowywać :)


Ciasto:
5 jajek
2 1/2 szklanki mąki (+3 łyżki)
1 1/2 szklanki cukru
1 szklanka wody
1 szklanka oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
3 łyżki kakao              
                  
Jajka zmiksujemy z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodajemy na przemian po 2 łyżki: mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia, wody i oleju. Tak na przemian, do chwili aż zabraknie nam składników. Całość ciasta dzielimy na 2 części. Do jednej dodajemy kakao, do drugiej 3 łyżki mąki. Każdą z części dobrze jeszcze raz mieszamy. Blaszkę smarujemy tłuszczem i wysypujemy bułką tartą, a następnie robimy łyżką naprzemiennie pasy, raz biały, raz czarny. Najlepiej jest do każdego koloru mieć osobną łyżkę. Gdy dno blaszki jest już pełne, możemy lać ciastem po dłuższych brzegach blaszki, wówczas ciasto spłynie i powstanie ładny wzorek :)
Ciasto pieczemy w temperaturze 180°C około 90 minut.


Smacznego :)




R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


9 komentarzy:

  1. Piękna Zeberka :) w sam raz do mojej akcji:) ale widzę, że już dodałaś:) Super!:)Moja córcia ma szósty zmysł.:) Siedzi koło mnie i czyta mi w myślach wiedząc, co napiszę:) Wszystkiego Naj! w Dniu Kobit!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuje za miłe komentarze :) Pozdrawiam wszystkich i życzę udanego dnia kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no i pozdrawiam mojego braciszka, który ma dziś urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękna, chyba najładniejszy wzór zebry, jaki kiedykolwiek widziałam na tym cieście: )
    Dziękuje za miłe słowa i zapraszam ponownie.
    Twój blog będę systematycznie obserwować, na razie mogę Ci powiedzieć, ze Twoje wypieki wyglądają bardzo apetycznie: )

    OdpowiedzUsuń
  5. ale super wyglada!:) z pewnoscia skorzystam z przepisu bo musi byc nieziemsko smaczne :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zebra to jedna z moich ulubionych bab :-)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly