czwartek, 29 marca 2012

Babka piaskowa z skórką cytrynową


Babka piaskowa to pierwsze ciasto jakie pamiętam z mojego dzieciństwa. Piekli go rodzice, ale też czasami sam tata, który jest super kucharzem :) Pamiętam jak mówił mi, że mam nie jeść mąki, bo jest w niej proszek do pieczenia i będę chora, a ja i tak musiałam spróbować :) Miałam wtedy może 4 lata… słodkie wspomnienia :)



Ciasto piaskowe:
20 dag margaryny
4 jajka
20 dag cukru pudru
2 łyżki słodkiej śmietany
15 dag maki pszennej
10 dag mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
otarta skórka z 1 cytryny
*1 łyżka gorzkiego kakao

Margarynę dobrze ucieramy dodając po 1 żółtku na przemian z cukrem pudrem. Następnie dodajemy cukier waniliowy i proszek do pieczenia, po czym wlewamy po trochu śmietankę. Gdy masa jest dobrze utarta, osobno ubijamy sztywną pianę z białek, którą dodajemy do masy na przemian z wymieszanymi mąkami i mieszamy. Na koniec dodajemy otartą skórkę z cytryny, mieszamy i przekładamy około 90% masy do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą blaszki. Do reszty ciasta dodajemy łyżkę kakao, mieszamy i wykładamy łyżką przez środek ciasta, tworząc pasek.
Babkę piaskową pieczemy około 40 minut w temperaturze 180°C

* jeśli nie lubisz kakao, nie musisz dodawać ;)






R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


3 komentarze:

  1. nie ma to jak pyszna babka.
    ps.warto usunąć weryfikację obrazkową bo wnerwia.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dusiu dzięki za komentarza, tylko się ciągle zastanawiam co miałaś na myśli z tą weryfikacją. Jeśli możesz podpowiedz :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna babka..dziękuję za udział w akcji..
    Weryfikacja obrazkowa jest przy wstawianiu komentarza..musisz zmienic to w ustawieniach..

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly