piątek, 22 marca 2013

Pleśniak z jabłkami


Pleśniak, czyli kruche ciasto z „rosą”, można zrobić z dowolnymi owocami. Oczywiście trzeba uważać, by dodane owoce nie miały zbyt wiele soku, który sprawi, że konsystencja ciasta nie będzie zbyt ciekawa. W każdym razie kompozycja z jabłkami się jak najbardziej sprawdza :)



Ciasto:
200g margaryny lub masła
½ szklanki cukru
5 żółtek
500g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Masa bezowa:
5 białek
1 szklanka cukru
1 budyń waniliowy lub śmietankowy

Dodatkowo:
1 kg potartych jabłek
1 łyżeczka cynamonu

Miękki tłuszcz ucieramy z cukrem i żółtkami. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wyrobione ciasto dzielimy na dwie części: 2/3 i 1/3.

1/3 ciasta wkładamy do lodówki, a 2/3 wylepiamy spód średniej wielkości blaszki (około 23 x 34cm), wysmarowanej tłuszczem, po czym rozprowadzamy na nim równomiernie potarte jabłka, wymieszane z cynamonem.

Białka ubijamy na sztywną pianę, a następnie dodajemy do niej cukier i miksujemy jeszcze chwilę, by się lekko rozpuścił. Na koniec dodajemy proszek budyniowy i mieszamy, by się dobrze połączył z pianą z białek. Masę rozprowadzamy równomiernie na jabłkach i trzemy tarką (lub kruszymy) na nią pozostałe ciasto.

Pleśniaka pieczemy około 45 minut w temperaturze 180°C.


R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 komentarzy:

  1. Dla mnie to szarlotka, ale nieważne jak się nazywa, liczy się że jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko przepis odrobinę ;)inny

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam to ciasto! Kojarzy mi się z urodzinami, imieninami i innymi rodzinnymi imprezkami, bo zawsze wtedy gości na naszym stole ;)
    Pozdrawiam www.mybettermeals.blog.spot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taak Olu, dobre ciacho na imperezę i można przechowywać dość długo :)

      Usuń
  4. uuu kocham to ciasto !

    zapraszam do mnie http://paradoxoftaste.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh ale lubię takie ciacha, pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas to kruszon, pyszności ;) Ostatnio jadłam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale na jaką blachę? Pomocy....jestem w trakcie robienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angeliko trochę się spóźniłam, ale ciacho na średniej wielkości blaszkę około 23 x 34cm.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. wychodzi super ;) ale jak dla mnie to za duza ilosc cukru, zdecydowanie przeslodzone :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto przepyszne 😉 robie juz drugi raz 💪 palce lizać 😍

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę przepyszneeeeee👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto jest przepyszne i bardzo łatwe w zrobieniu pamiętam jak mój brat mając 10lat je dla mnie zawsze robił. Moje aktualnie się piecze .😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie ciasto piekę pierwszy raz mam nadzieję że się uda 😁

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje już gotowe...Wyszło przepyszne...Nie miałam w domu budyniu ani waniliowego ani śmietankowego, za to miałam malinowy...ciacho wyszło miodzio, palce lizać ����

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly