wtorek, 6 listopada 2012

Kolorowa sałatka z brokułem w asyście innych jarzynek :)


Sałatkę z brokułem robię już od dość dawna, bo jakoś mam wielki sentyment do tego warzywa i bardzo mi smakuje :) a zawsze jak widzę brokuł to sobie myślę, że ma kształt idealnego (jak dla mnie) bukietu ślubnego :) i gdy przyszła pora wyboru bukietu, to z kształtem nie było problemu – był jak brokuł, tyle że z róż i białych eustomów :)


Składniki:
1 brokuł
3 średnie pomidory ( mogą być kolorowe)
1 duża czerwona cebula
Ogórek zielony lub kilka ogórków kiszonych
3-4 jajka
Kilka łyżek majonezu
Sól i pieprz do smaku

Brokuł dzielimy na pojedyncze, średnie rozetki, a następnie gotujemy w osolonej wodzie, około 3 minut od zawrzenia wody. Ważne by nie gotować go zbyt długo, bo cały może się nam rozpaść na kawałki. Ugotowany brokuł wyjmujemy na płytki talerz i pozostawiamy do ostygnięcia. Jajka gotujemy na twardo i po obraniu kroimy na ćwiartki (lub drobniej). Pomidory i ogórki kroimy w kosteczki, a czerwoną cebulkę w podłużne ząbki. Do miski wrzucamy wszystkiego po trochu i każdą warstwę delikatnie solimy, pieprzymy i dodajemy po trosze majonezu, po czym nakładamy kolejną warstwę i tak do momentu gdy skończą nam się składniki :)

Uwaga!
Gotowej sałatki na koniec nie mieszamy, gdyż brokuł jest zbyt delikatny i po wymieszaniu może powstanie nam brzydka bryjowata papka, którą raczej nikt z gości nie będzie chciał się poczęstować.


R E K L A M A



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly