środa, 4 lipca 2012

Ciasto z agrestem


 Nastało lato, a z nim nasze polskie owoce sezonowe, truskawki, czereśnie i oczywiście agrest, z którymi polecam wypieki, gdyż są pyszne i orzeźwiające :) Za mną ciasto agrestowe już chodzi od dość kilku miesięcy. Może więcej niż pół roku. Byliśmy wtedy u znajomych na herbatce i Madzia upiekła takie pyszne ciasto z agrestem. Bajka. Przepisu oczywiście nie wzięłam, więc jak teraz pojawił się agrest to poszłam za ciosem i upiekłam ciasto według wymyślonego na poczekaniu przepisu, który muszę przyznać, jest smakowo bardzo podobny, do tego który chodzi za mną od miesięcy :)


Ciasto:
170g masła lub margaryny
1 szklanka cukru
6 jajek
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kwaśnej śmietany (18%)
2 ½ szklanki mąki
40 - 50dag agrestu (lub innych owoców)

Do posypania:
1 łyżka cukru pudru

Miękki tłuszcz ucieramy mikserem z cukrem i cukrem waniliowym, a następnie dodajemy jajka, śmietanę, proszek do pieczenia i mąkę. Dobrze wymieszane ciasto wylewamy na wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą średniej wielkości blaszkę. Na koniec wierzch ciasta posypujemy agrestem.


Ciasto pieczemy w temperaturze 170°C około 40 - 50 minut.


Wystudzone ciasto przed podaniem można delikatnie oprószyć cukrem pudrem.


R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


5 komentarzy:

  1. ehh agrest, przez wielu zapomniany ;] a tu ciasto! Pozdrawiam serdecznie i zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adi, masz rację, agrest trochę został zapomniany, a ja uwielbiam jego smak i zrobiłam z niego dżemiki i jestem na etapie robienia nalewki. Gdybym miała go więcej, zrobiłabym też kilka słoiczków, jak w zeszłym roku, bo uwielbiam zimą agrest dodawać do herbaty :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Urszulo, smaczne i do tego bardzo proste w zrobieniu :) polecam serdecznie :)

      Usuń
  3. Z agrestem jeszcze takiego nie widziałam,fajniutkie:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly